fbpx

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Poniżej znajdziecie Państwo informację na temat naszej oferty optymalizacji sklepów www

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów www, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), jest usługą mającą na celu osiągnięcie przez sklep jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pozycje strony www są ustalane przez algorytmy Google. Analizują one i przeliczają kilkaset czynników aby wyznaczyć naszą pozycję strony. Jednym z najprostszych przykładów takich czynników to:

  • Czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL.
  • Jak szybko sklep się wczytuję.

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga indywidualnego podejścia, ponieważ standardowe pozycjonowanie najczęściej się nie sprawdza. Odpowiednio przygotowane pozycjonowanie skutecznie zwiększą sprzedaż. Błędnie dobrane słowa kluczowe oraz strategia może źle wpłynąć na pozycjonowanie sklepu www.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jeśli już masz wybraną platformę sklepu internetowego, trzeba na samym początku przeprowadzić audyt SEO który stwierdzi co należy zrobić w twoim sklepie internetowym aby przygotować się do pozycjonowania. Pamiętaj że każda z platform sprzedażowa ma swoje plusy i minusy, różnią się one pod wieloma aspektami, natomiast audyt SEO dla każdej z platform na pewno pomoże Ci przygotować się do pozycjonowania sklepu. Nie ma idealnej platformy sprzedażowej, czy to Magento czy Prestashop a nawet Woocommerce nie jest idealnie przystosowana pod pozycjonowanie.

Jeśli natomiast nie masz jeszcze wybranej platformy warto się w tym kierunku rozejrzeć, sprawdzając czy twój sklep będzie posiadał niżej wymienione funkcjonalności:

  • Możliwość edycji meta tagów
  • Możliwość wprowadzenia opisów do kategorii i podkategorii
  • Możliwość uruchomienia bloga
  • Możliwość przypisania tych samym produktów do kilku różnych kategorii ( ważne jest tutaj to aby produkt miał swoją główną kategorię pod którą będzie dostępny, w innym przypadku możemy narazić się na duplikację treści)
  • Mikroformaty ( więcej dowiesz się na http://schema.org/ lub na naszym blogu)

 

Co musimy zoptymalizować przed pozycjonowaniem sklepu www

Wszystko co pokaże audyt SEO należy zoptymalizować np.:

  • Meta tagi
  • Prędkość strony
  • Mikroformaty
  • Dodatkowe meta tagi
  • Certyfikat SSL

Po zoptymalizowaniu sklepu internetowego, możemy zacząć przystąpić do pracy nad pozycjonowaniem sklepu.

„Jeśli treść jest królem, konwersja jest królową”

– John Munsell

Słowa kluczowe w pozycjonowaniu sklepów

Najważniejszym czynnikiem mającym bezpośredni wpływ na wysokość naszej pozycji jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Oczywiście klient sam wie jakie frazy są dla niego istotne, lecz zadaniem agencji jest ocena tych słów kluczowych oraz pomoc w ich doborze. Dzięki takim narzędziom jak Planer Słów Kluczowych agencja może ocenić dane frazy pod kątem popularności oraz ewentualnie dobrać nowe słowa kluczowe. Ważne jest aby obok każdej z fraz były także popularności ich.

Najlepiej skupić się na frazach które są bardziej popularniejsze. Oczywiście jeśli któreś z fraz kluczowych są bardzo popularne, wtedy musimy się zastanowić czy warto konkurować z firmami które na pozycjonowanie przeznaczają ogromne pieniądze.

 

Dla czego pozycjonowanie jest tak ważne.

W sieci istnieje wiele sklepów internetowych która dotyczy tej samej rzeczy, jeśli natomiast twoje produkty są unikalne i na rynku jest ich mało, warto od samego początku zainwestować w pozycjonowanie. Warto to zrobić, ponieważ dla algorytmów Google będziemy bardziej atrakcyjniejsi przez słowa kluczowe, produkty. Aby być wyżej od pozostałych sklepów musimy się starać aby na naszej stronie było jak najwięcej merytorycznej treści ze słowami kluczowymi.

Należy też mieć na uwadze kolejny aspekt a mianowicie wiek domeny. Jeśli nasz sklep internetowy jest pod świeżą domeną, to nie jesteśmy w stanie bez pozycjonowania konkurować z innymi firmami których domeny są aktywne po kilka lub kilkanaście lat.

 

Główne cele pozycjonowania stron

Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności i pozycji serwisu internetowego w wyszukiwarce. Należy to rozumieć że dzięki odpowiedniemu doboru słów kluczowych i ilości tych słów nasza strona będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania wysoko. Słowa powinny być dobrane w sposób odpowiedni z oferowanymi usługami bądź produktami. Zwiększona widoczność strony www przekłada się na ruch co z kolei przełoży się na wzrost liczby klientów.

 

Etapy pozycjonowania strony www

  1. Analiza branży, przegląd konkurencji, analiza słów kluczowych
  2. Określenie strategii pozycjonowania strony www
  3. Opracowanie indywidualnej oferty
  4. Stworzenie odpowiednich treści na stronę, poprawki treści oraz akceptacja ich.
  5. Wdrożenie treści na stronę.
  6. Analiza strony pod kątem poprawy widoczności w pozycjach wyszukiwania.

 

Co wpływa na cenę pozycjonowania sklepu internetowego

  • Ilość treści na sklep www
  • Przed pozycjonowaniem warto też zrobić optymalizację sklepu internetowego
  • Stworzenie dodatkowej zakładki np. Blog lub aktualności
  • Dodanie treści do sklepu internetowego
  • Stworzenie unikalnej treści dla produktów oraz ilość tych produktów.

 

Zapraszamy także do zapoznania się z ofertą tworzenia sklepów internetowych i optymalizacji sklepów internetowych.

Gotowy na swoją nową stronę internetową?

Skontaktuj się z nami